Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)

Συχνές Ερωτήσεις

Όλες οι τιμές των πακέτων έχουν υπολογιστεί με τη μέγιστη έκπτωση.

Συγχαρήτηρια, έχετε χρησιμοποιήσει τον πιο σύγχρονο τρόπο έκδοσης ασφαλίστρου. Παρακάτω αναλύονται οι περιπτώσεις:

Έχω πληρώσει το συμβόλαιο μου ηλεκτρονικά(με χρεωστική,πιστωτική, προπληρωμένη κάρτα). Σε αυτή την περίπτωση θα παραλάβετε το άσφαλιστρο σας ηλεκτρονικά στο email που συμπληρώσατε στην αίτηση. Σύμφωνα με το νόμο τα ασφαλιστήρια συμβόλαια είναι ηλεκτρονικά και δεν απατείται κάποια ειδική εκτύπωση. Μπορείτε να το εκτυπώσετε σε απλό χαρτί Α4. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας σε περίπτωση ελέγχου, να έχετε μαζί σας (στο αυτοκινήτο σας) το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που εκτυπώσατε και την απόδειξη πληρωμής (αποδεικτικό τραπεζικής συναλλαγής).

Δεν έχω πληρώσει το συμβόλαιο μου. Η αίτηση ασφαλίστρου διαρκεί 7 ημέρες. Σε αυτό το χρονικό περιθώριο μπορείτε να πληρώσετε το ασφάλιστρο σας ηλεκτρονικά είτε με κατάθεση στη τράπεζα.

Η πληρωμή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά, είτε με κατάθεση στην τράπεζα ή με χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Υποστηρίζονται οι παρακάτω κάρτες:

  • VISA
  • MASTERCARD
  • MAESTRO
  • AMERICAN EXPRESS
  • DINERS

 

Αναλυτικές πληροφορίες θα λάβετε κατα την ολοκλήρωση της παραγγελίας σας με email.

Δεν θα χρειασθείτε παραπάνω από 5 λεπτά για την ολοκλήρωση της Online παραγγελίας σας.

Μέτα την ολοκλήρωση πληρωμής του ασφαλίστρου, το ασφαλιστήριο στέλνεται στο e-mail που είχε δηλώσει ο χρήστης.

Στην περίπτωση της τραπεζικής κατάθεσης το ασφαλιστήριο στέλνεται στο e-mail που είχε δηλώσει ο χρήστης αλλά ενδέχεται να αργήσει μέχρι να εμφανιστεί η πληρωμή στο τραπεζικό λογαριασμό.

Η επιλογή της κίνησης με υγραέριο δεν έχει επιπτώσεις στην ασφάλιση του αυτοκινήτου σας. Μετά την μετατροπή του σε υγραεριοκίνητο, το αυτοκίνητό σας πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ, και φυσικά πρέπει να ανανεωθεί η Άδεια Κυκλοφορίας του οχήματος, ώστε να αναφέρει ότι πλέον κινείται και με τα δύο καύσιμα. Μετά από αυτές τις διαδικασίες, πρέπει απλά να ενημερώσετε για την αλλαγή και την ασφαλιστική σας εταιρεία, κάτι που όμως δεν συνεπάγεται αύξηση του κόστους των ασφαλίστρων σας.

Σε περίπτωση ατυχήματος θα πρέπει :
  • Να ειδοποιήσετε τηλεφωνικά την υπηρεσία “φροντίδας ατυχήματος”
  • Να ειδοποιήσετε την αστυνομική αρχή, προκειμένου να επιληφθεί του ατυχήματος και να γίνει η καταγραφή του στο βιβλίο συμβάντων από την αρμόδια υπηρεσία της.
  • Να συμπληρώσετε με τον οδηγό του άλλου εμπλεκόμενου οχήματος, τη φιλική δήλωση, η οποία θα διευκολύνει ούτως ή άλλως την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού εφόσον και οι δύο ασφαλιστικές εταιρείες συμμετέχουν σε αυτόν.
  • Εάν δεν έχετε ή δεν καλέσατε την “φροντίδα ατυχήματος”, θα πρέπει να θυμηθείτε μέσα σε οκτώ (8) εργάσιμες ημέρες να γνωστοποιήσετε το ατύχημα στην ασφαλιστική σας εταιρεία, όπως προβλέπει ο Νόμος.
  • Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να φροντίζετε ιδιαίτερα για την καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας του άλλου οχήματος που εμπλέκεται στο ατύχημα, της ασφαλιστικής εταιρείας του καθώς και των στοιχείων ταυτότητας ή άλλων χρήσιμων στοιχείων του άλλου οδηγού / ιδιοκτήτη (π.χ. ονοματεπώνυμο οδηγού/ ιδιοκτήτη, διεύθυνση, τηλέφωνα κ.λ.π.). Επίσης, τα στοιχεία τυχόν μαρτύρων που παρευρίσκονται στον τόπο του ατυχήματος.
  • Εάν υπάρχει τραυματισμός, θα πρέπει οπωσδήποτε να φροντίσετε ώστε να παρασχεθεί άμεσα η αναγκαία βοήθεια.
  • Να μείνετε στον τόπο του ατυχήματος μέχρι να επιληφθεί αυτού η Τροχαία.

Την κάλυψη ζημιών από ανασφάλιστο όχημα αναλαμβάνει το Επικουρικό Κεφάλαιο των Ασφαλιστικών Εταιρειών (Υπατίας 5, 105 57 Αθήνα, τηλ. 210 33 27 400, fax 210 33 27 426-7, www.epikef.gr, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ). Δυστυχώς, όμως, η διαδικασία αποζημίωσης είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και μπορεί να διαρκέσει έως 2 χρόνια!

Για αυτό το λόγο είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να επιλέξετε την προαιρετική κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα που παρέχουν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες και έτσι να αποζημιωθείτε άμεσα από την ασφαλιστική σας.

Για να λάβετε την αποζημίωση θα πρέπει:
  • Nα είναι ενεργή η κάλυψη στο συμβόλαιό σας
  • Να καλέσετε την Τροχαία στο τόπο ατυχήματος ώστε να καταγράψει ότι το υπαίτιο όχημα είναι ανασφάλιστο και να υπογράψει ο ανασφάλιστος οδηγός ότι ευθύνεται αποκλειστικά
  • Να καλέσετε την Φροντίδα Ατυχήματος προκειμένου να καταγράψει το συμβάν, να κάνετε την αρνητική δήλωση και εάν χρειαστεί να ρυμουλκήσει το όχημά σας (το τηλέφωνο επικοινωνίας της φροντίδας ατυχήματος υπάρχει πάνω σε κάθε συμβόλαιο και παρέχει 24ωρη εξυπηρέτηση)
  • Να επικοινωνήσετε είτε με το insuranc4you.gr στο 2118003073 είτε απευθείας με την ασφαλιστική σας για την ενημέρωση σας
Τι κάνετε αν το ανασφάλιστο όχημα απομακρυνθεί πριν φτάσει η Τροχαία;
Στην περίπτωση που ο υπαίτιος οδηγός εγκαταλείψει τον τόπο του ατυχήματος, θα πρέπει άμεσα:
  • Να σημειώσετε τον αριθμό κυκλοφορίας του υπαιτίου οχήματος και αν μπορέσετε, την μάρκα, το μοντέλο και το χρώμα του
  • Να προσπαθήσετε να βρείτε μάρτυρες του συμβάντος και να τους ζητήσετε τα στοιχεία τους
  • Να καλέσετε την Φροντίδα ατυχήματος για να καταγράψει το συμβάν, να βγάλει φωτογραφίες και να ρυμουλκήσει το όχημα σε περίπτωση που χρειαστεί
  • Να καλέσετε την Τροχαία να έρθει στον τόπο του ατυχήματος για να καταγράψει το συμβάν και να υποβάλετε μήνυση για εγκατάλειψη σε βάρος του οδηγού του οχήματος (η μήνυση στοιχίζει 150€)
  • Εάν τελικά εντοπιστεί ο υπαίτιος οδηγός και παραδεχθεί την υπαιτιότητά του μετά την υποβολή της μήνυσης, τότε το τμήμα ζημιών της ασφαλιστικής σας κινεί τις διαδικασίες ώστε να αποζημιωθείτε κάνοντας χρήση της κάλυψης ζημιάς από ανασφάλιστο.
  • Σε περίπτωση που ο υπαίτιος οδηγός δεν δεχθεί την ευθύνη του, τότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε είτε δικό σας δικηγόρο, είτε την υπηρεσία νομικής προστασίας που παρέχουν προαιρετικά οι ασφαλιστικές εταιρείες, εφόσον την έχετε επιλέξει κατά την ασφάλιση του οχήματός σας.

 

Να θυμάστε ότι πρέπει πάντα να καλείτε την Τροχαία για να καταγράψει το συμβάν!
Το αντίγραφο καταγραφής της Τροχαίας είναι το μόνο έγγραφο που διασφαλίζει τα συμφέροντά σας.

Η καταβολή αποζημίωσης για κάθε είδους ζημία, προϋποθέτει υποβολή αίτησης αποζημίωσης συνοδευόμενη από τη συγκέντρωση συγκεκριμένων δικαιολογητικών. Γενικά, είναι σκόπιμο να επικοινωνείτε με την εταιρεία που θα σας αποζημιώσει προκειμένου να ενημερωθείτε για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σε κάθε περίπτωση (π.χ. σε περίπτωση υλικών ζημιών ή σωματικών βλαβών).

Ενδεικτικά, σε περίπτωση υλικών ζημιών, απαιτούνται συνήθως τα ακόλουθα:

  • Aντίγραφο του Δελτίου Συμβάντων, αν έχει επιληφθεί αστυνομική αρχή, δήλωση ατυχήματος ή έντυπο φιλικής δήλωσης
  • Πραγματογνωμοσύνη, η οποία συνήθως διενεργείται από πραγματογνώμονα που ορίζει η ίδια η εταιρεία (για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να δηλώνετε έγκαιρα τόσο στην εταιρεία σας όσο και στην εταιρεία του υπαίτιου οδηγού, την επέλευση του ατυχήματος και να αναμένετε τη διενέργεια της πραγματογνωμοσύνης πριν προχωρήσετε στην επιδιόρθωση της ζημίας)
  • Εξουσιοδοτήσεις / Νομιμοποιήσεις, όπου είναι απαραίτητες (εφόσον δεν εισπράττετε οι ίδιοι την αποζημίωση)
  • Τιμολόγια επισκευής και άλλου είδους δικαιολογητικά

 

Προσοχή! Δε θα πρέπει να προχωράτε σε επιδιόρθωση οποιασδήποτε ζημίας, πριν τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από τον ασφαλιστή σας ή χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Η καταβολή αποζημίωσης από αστική ευθύνη στον ασφαλισμένο ή τον ζημιωθέντα τρίτο ή η επιστροφή σε αυτούς οφειλόμενου ποσού που υπερβαίνει τα εκατό (100) ευρώ, γίνεται με την έκδοση δίγραμμης επιταγής σε διαταγή του ή με την κατάθεση σε τηρούμενο από αυτόν, τραπεζικό λογαριασμό. Σε περίπτωση που η αποζημίωση θα καταβληθεί από την ασφαλιστική εταιρεία του τρίτου οδηγού, είναι σκόπιμο να ειδοποιήσετε εγκαίρως και την ασφαλιστική εταιρεία αυτού, προκειμένου να επιθεωρήσει τη ζημία και να μην αντιμετωπίσετε προβλήματα κατά την άσκηση των δικαιωμάτων σας.

Ως ασφάλιση φυσικών φαινομένων ορίζονται οι ζημιές που προκαλούνται στο ασφαλισμένο  όχημα από:

  • πλημμύρα, καταιγίδα
  • χιόνι ή χαλάζι
  • ανεμοθύελλα
  • σεισμό
  • κατολίσθηση
  • έκρηξη ηφαιστείου
  • λαίλαπα
  • παλιρροιακό κύμα (τσουνάμι)
  • καθίζηση

 

Τί πρέπει να γνωρίζετε όταν έχετε ή θέλετε να προσθέσετε κάλυψη από φυσικά φαινόμενα:

  1. Εξαιρέσεις που ενδέχεται να υπάρχουν όπως:
    • Βλάβες που προξενήθηκαν στα ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος από παγετό
    • Ζημιές που προκλήθηκαν στο όχημα ενώ βρισκόταν σε υπόγειο parking
    • Θραύση κρυστάλλων εκτός εάν ρητά περιλαμβάνεται στη κάλυψη
    • Σε κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες οι ζημιές από χαλάζι δεν περιλαμβάνονται στην κάλυψη των φυσικών φαινομένων
  2. Σε περίπτωση που επιθυμείτε τις παραπάνω καλύψεις, θα πρέπει να τις ζητήσετε!
  3. Να λάβετε αναλυτική ενημέρωση από τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο για τις πιθανές εξαιρέσεις που ισχύουν και για το ύψος της απαλλαγής της συγκεκριμένης κάλυψης  καθώς διαφέρουν από ασφαλιστική σε ασφαλιστική.(Οι εξαιρέσεις αναγράφονται ρητά στους όρους των ασφαλιστηρίων συμβολαίων)
  4. Σε περίπτωση που το όχημά σας υποστεί ζημιές από καιρικά φαινόμενα, για να διεκδικήσετε αποζημίωση από την ασφαλιστική σας εταιρεία θα πρέπει:
    • Nα καλέσετε την φροντίδα ατυχήματος για την καταγραφή του περιστατικού
    • Nα παραλάβετε από την Ε.Μ.Υ.το δελτίο καιρικών φαινομένων το οποίο θα αφορά τη περιοχή και την ώρα που έλαβαν χώρα τα εν λόγω φαινόμενα , το οποίο θα προσκομίσετε στην ασφαλιστική σας εταιρεία

Με τη μικτή ασφάλιση (ή ασφάλιση ιδίων ζημιών), η ασφαλιστική σας εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποκαταστήσει τις υλικές ζημίες του δικού σας οχήματος από σύγκρουση, πρόσκρουση, εκτροπή, ανατροπή ή κατακρήμνιση ακόμα και στην περίπτωση που είστε υπεύθυνος για το τροχαίο ατύχημα.

Η μικτή ασφάλεια είναι η πληρέστερη κάλυψη που μπορείτε να έχετε.

Διαδικασία ασφάλισης

Η κάλυψη της μεικτής δίδεται κατόπιν προασφαλιστικού ελέγχου από πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής.

Είναι βασικό να έχετε υπ‘όψιν ότι το αυτοκίνητό σας θα πρέπει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση για να ασφαλιστεί, διαφορετικά, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να ορίσει μεγαλύτερη απαλλαγή από αυτή που έχετε επιλέξει ή να αρνηθεί να αναλάβει την κάλυψη. Αυτό μπορεί να συμβεί αν υπάρχουν στο αυτοκίνητο, χτυπήματα, εκδορές ή βαθουλώματα από παλαιότερα ατυχήματα. 

Επιπλέον προϋποθέσεις για να δοθεί η κάλυψη, είναι:
  • H αξία του αυτοκινήτου να είναι ίση ή μεγαλύτερη από ένα minimum ποσό που ορίζει η εκάστοτε ασφαλιστική  (3.000€ - 5.000€ αναλόγως την εταιρεία)
  • Το έτος κατασκευής του  οχήματος να μην ξεπερνά την 10ετία
Εξαιρέσεις

Δεν καλύπτονται οι ζημίες που θα προκληθούν στο όχημα από:

  • Πρόθεση του ασφαλισμένου
  • Τρομοκρατικές ενέργειες
  • Μεταφερόμενο φορτίο (σε περίπτωση που δεν προβλέπεται από την άδεια κυκλοφορίας)
  • Κίνηση χωρίς οδηγό
  • Οδηγό νέο σε ηλικία (συνήθως 21-24 ετών) που δεν έχει δηλωθεί στην ασφαλιστική
  • Οδηγό που οδηγεί υπό την επήρεια μέθης
Tips
  • Καλό είναι να ελέγχετε την τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματός σας τουλάχιστον 1-2 φορές τον χρόνο, ανατρέχοντας στις σχετικές ιστοσελίδες
  • Στα οχήματα τύπου cabrio και ανάλογα με τον τύπο της κουκούλας (hard-top, soft-top), χρειάζεται ειδική συμφωνία για την κάλυψή τους
  • Δεν καλύπτονται ζημιές σε μη συνήθη εξαρτήματα και πρόσθετο εξοπλισμό (extras) π.χ. αεροτομές, σπόιλερ, αυτοκόλλητα

Προσοχή! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασφαλιστεί ένα όχημα για αξία μεγαλύτερη της τρέχουσας / πραγματικής του. Ακόμα και αν εγκριθεί η κάλυψη, σε περίπτωση επέλευσης κινδύνου ο κάτοχος θα αποζημιωθεί σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική αξία του αυτοκινήτου και όχι με αυτή που αναγράφεται στο συμβόλαιο.

Κατ’αρχήν ψυχραιμία!

Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις άμεσα και κυρίως να έχετε φροντίσει να λάβετε τις κατάλληλες ασφαλιστικές καλύψεις, ανάλογα με την κατάσταση του οχήματός σας, ώστε να αποζημιωθείτε!

 Όταν διαμορφώνετε το ασφαλιστήριο του αυτοκινήτου σας, συμπεριλάβετε την ασφάλιση μερικής και ολικής κλοπής.Μόνο έτσι θα καλυφθείτε στην  περίπτωση που το όχημά σας κλαπεί.

Αν πέσετε θύμα κλοπής:
  • Kινηθείτε άμεσα καθώς οι πρώτες ώρες είναι οι πιο σημαντικές για την ανεύρεση του οχήματός σας.
  • Κάνετε μήνυση κατά αγνώστου στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή και δηλώστε την κλοπή προκειμένου να ξεκινήσουν οι έρευνες. Θα δοθεί σήμα στα περιπολικά της περιοχής για να εντοπίσουν το κλεμμένο όχημα και όσο πιο κοντά βρίσκεται, τόσο καλύτερα.
  • Ενημερώστε τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο ή απευθείας την ασφαλιστική σας εταιρεία.

Εάν έχετε ασφαλιστεί για ολική κλοπή και το αυτοκίνητο σας δε βρεθεί μέσα στους επόμενους 3 μήνες από την ημερομηνία κλοπής του, η ασφαλιστική σας εταιρεία υποχρεούται να σας αποζημιώσει.

Εάν το αυτοκίνητο σας βρεθεί μέσα στο παραπάνω χρονικό διάστημα, και έχετε ασφαλιστεί για μερική κλοπή, τότε θα αποζημιωθείτε για τυχόν υλικές ζημιές που θα έχουν προκληθεί.

Για την αποζημίωση σε περίπτωση Ολικής Κλοπής χρειάζεστε:
  • Φωτοτυπία της τελευταίας φορολογικής δήλωσης του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου
  • Αντίγραφο Συμβάντων της αρμόδιας Αστυνομικής Αρχής μη ανεύρεσης μετά την πάροδο 3 μηνών από την ημερομηνία κλοπής
  • Άρση παρακράτησης κυριότητας (εάν υπάρχει)
  • Ειδικό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο
  • Αντίγραφο της Άδειας Κυκλοφορίας (εάν υπάρχει)
  • Παράδοση στην Ασφαλιστική Εταιρεία των κλειδιών και του control συναγερμού του αυτοκινήτου

 

Προσοχή! Σε περίπτωση που εκκρεμεί δάνειο, η πληρωμή των δόσεων θα πρέπει να γίνεται κανονικά μέχρι την ημερομηνία αποζημίωσης.

Σε περίπτωση Μερικής Κλοπής του αυτοκινήτου:
  • Σχετική δήλωση στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή
  • Αποστολή Αντιγράφου της άδειας κυκλοφορίας στην Ασφαλιστική Εταιρεία
  • Εντολή του Ασφαλιζόμενου στην Ασφαλιστική Εταιρεία για αποστολή πραγματογνώμονα, προκειμένου να εκτιμηθεί το ύψος της ζημιάς.
Φυσικά και μπορείτε να ταξιδέψετε!

Αναλυτικά:

  • Λίγες ημέρες πριν από το ταξίδι σας στο εξωτερικό, θα πρέπει να εφοδιαστείτε με την Πράσινη Κάρτα από την ασφαλιστική σας εταιρεία στην Ελλάδα. Η Πράσινη Κάρτα είναι ουσιαστικά το ασφαλιστήριό σας εκτός Ελλάδος.
  • Έκδοση Πράσινης Κάρτας δεν απαιτείται σε περίπτωση που πρόκειται να ταξιδέψετε προς τις χώρες του Ε.Ο.Χ., (τα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία και το Λιχτενστάϊν) την ΑΝΔΟΡΑ και την ΚΡΟΑΤΙΑ και εφόσον η βεβαίωση ασφάλισης και το ειδικό σήμα που σαςχορηγεί η ασφαλιστική εταιρεία φέρει αποτυπωμένα τα στοιχεία της ασφάλισής σας και με λατινικούς χαρακτήρες (αγγλικά). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η πράσινη κάρτα αποτελεί έντυπο διεθνώς γνωστό που διευκολύνει τη διαδικασία αποζημίωσης των θυμάτων καθώς περιέχει πληροφορίες που είναι απαραίτητες για το διακανονισμό της ζημίας. 
  • Η Πράσινη Κάρτα καλύπτει την αστική σας ευθύνη έναντι τρίτων σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και όχι την ασφάλιση προαιρετικών κινδύνων (ασφάλιση πυρός, κλοπής, μικτή ασφάλιση κ.λπ.) που τυχόν διαθέτετε στην Ελλάδα.
  • Εάν επιθυμείτε να έχετε κάλυψη προαιρετικών κινδύνων και στο Εξωτερικό, θα πρέπει να το ζητήσετε και να το συμφωνήσετε ρητά, πριν από την αναχώρησή σας, με την ασφαλιστική σας εταιρεία, πιθανότατα με κάποιο επασφάλιστρο.
  • Σε περίπτωση που προκαλέσετε ατύχημα, η δήλωση ατυχήματος πρέπει να υποβάλλεται στο αλλοδαπό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης του τόπου του ατυχήματος αλλά και στην ασφαλιστική σας εταιρεία κατά την επιστροφή σας στην Ελλάδα.
  • Σε περίπτωση εμπλοκής στο εξωτερικό σε τροχαίο ατύχημα με υπαίτιο όχημα προερχόμενο από άλλη χώρα της Ε.Ε, έχετε τη δυνατότητα να προβείτε κατά την επιστροφή σας στη χώρα μας σε εξώδικο διακανονισμό της διαφοράς μέσω του Αντιπροσώπου Ζημιών της αλλοδαπής εταιρείας στην Ελλάδα καθώς και του Οργανισμού Αποζημίωσης, το ρόλο του οποίου στην Ελλάδα επιτελεί το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης.

 

Το ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών, το οποίο αποτελεί υπηρεσία της Επιτροπής Εποπτείας ιδιωτικής Ασφάλισης, (τηλ. 210-3272.629) παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους Αντιπροσώπους Ζημιών στην Ελλάδα των ασφαλιστικών εταιριών που εδρεύουν στις χώρες της Ε.Ε.

Tέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι πολλές ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν στους ασφαλισμένους τους την υπηρεσία «φροντίδας ατυχήματος» και στο εξωτερικό.

Επομένως, σε περίπτωση εμπλοκή σας σε ατύχημα στο εξωτερικό ειδοποιήστε άμεσα την υπηρεσία «φροντίδας ατυχήματος» της ασφαλιστικής σας εταιρείας εφόσον αυτή σας παρέχεται στις χώρες που ταξιδεύετε, προκειμένου να σας βοηθήσουν και να σας διευκολύνουν στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (Γ.Δ.Α.) (Ξενοφώντος 9, 105 57 Αθήνα, τηλ. 210 32 23 324, 210 32 36 562, fax: 210 32 38 370, www.mib-hellas.gr, e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ).

Από την 1η Μαΐου 2000 ετέθη σε ισχύ και στη χώρα μας η συμφωνία άμεσης πληρωμής υλικών ζημιών τροχαίων ατυχημάτων.

Το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός) είναι συμφωνία μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών, η οποία εφαρμόζεται, υπό προϋποθέσεις, στις αποζημιώσεις από ατυχήματα αυτοκινήτων.

Είναι ένας τρόπος αποζημίωσης και διαχείρισης των ζημιών υλικών αλλά και μικρών σωματικών βλαβών με τον οποίο επιτυγχάνεται, κατά κύριο λόγο, ταχύτητα και μείωση των δικαστικών διενέξεων.

Με το Φιλικό Διακανονισμό αυτός που δε φταίει ή στο βαθμό που δε φταίει για το ατύχημα αποζημιώνεται από τη δική του ασφαλιστική εταιρεία.

Διευκρινίζεται ότι αυτή η Συμφωνία μεταξύ των εταιριών δεσμεύει αυτές και μόνον αυτές,  πως εάν ο αναίτιος πελάτης δεν συμφωνεί με τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτής της σύμβασης, δικαιούται να διεκδικήσει την αποζημίωσή του από την Εταιρεία του υπαίτιου, κατά τον έως σήμερα εφαρμοζόμενο τρόπο (κατά το κοινό δηλαδή δίκαιο).

Τι επιτυγχάνεται με το Φιλικό Διακανονισμό:

Η ρύθμιση αυτή στον τομέα της αποζημίωσης στοχεύει στην εξυπηρέτηση του πελάτη και στην εξυγίανση της αγοράς. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει κυρίως για τους καταναλωτές είναι πολλά και φανερά :

  • Επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών του διακανονισμού
  • Συντόμευση του χρόνου καταβολής της δικαιούμενης αποζημίωσης
  • Καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών οι οποίοι αποκτούν ιδία αντίληψη για την ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών από την εταιρεία τους
  • Μείωση των δικηγορικών παρεμβάσεων και των προσφυγών στα δικαστήρια
  • Μείωση των διενέξεων μεταξύ πελατών και ασφαλιστικών εταιρειών
Πότε ενεργοποιείται:

Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής ενεργοποιείται μόνο σε ατυχήματα εντός Ελλάδος και εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες βασικές προϋποθέσεις:

  • Η αποζημίωση για υλικές ζημιές δεν υπερβαίνει τα 6.500 € ανά ατύχημα
  • Η αποζημίωση για τυχόν σωματικές βλάβες δεν υπερβαίνει τα 12.000 € για κάθε ζημιωθέν πρόσωπο
  • Η αποζημίωση δεν υπερβαίνει τα 30.000 € συνολικά ανα συμβάν
  • Σε περίπτωση ατυχήματος με σύγκρουση περισσοτέρων των δύο οχημάτων, το εκάστοτε ισχύον όριο των υλικών ζημιών εφαρμόζεται ανά όχημα.
  • Δεν μπορούν να αποζημιωθούν ατυχήματα άνευ επαφής
  • Για την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού ισχύουν μόνο δύο ποσοστά ευθύνης των οδηγών: 100% και 50%.
  • Ατύχημα που προκλήθηκε από φορτίο ή από διαρροή υγρών ή υγραερίων κάθε φύσεως που χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία του εμπλεκόμενου οχήματος ή από εξάρτημα που αποσπάσθηκε από εμπλεκόμενο όχημα, ακόμη και εάν δεν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ των δύο εμπλεκομένων οχημάτων, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της Συμφωνίας Φιλικού Διακανονισμού.

Για όλα τα τροχαία ατυχήματα που δεν έχουν τις ανωτέρω προϋποθέσεις, η εταιρεία του υπαίτιου οδηγού αναλαμβάνει την ευθύνη για την καταβολή της αποζημίωσης.

Τι Υλικές Ζημιές καλύπτει ο Φιλικός Διακανονισμός:
  • Το κόστος επισκευής ή την αποζημίωση λόγω ολικής καταστροφής του οχήματος συμπεριλαμβανομένων και των φόρων
  • Το κόστος αντικατάστασης κράνους , βαλίτσας δικύκλου και του εξωτερικού καλύμματος του οχήματος (κουκούλα)
  • Το κόστος μεταφοράς του οχήματος

Οι καλυπτόμενες υλικές ζημιές δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των 6.500 € της συμφωνίας.

Τι Σωματικές Βλάβες καλύπτει ο Φιλικός Διακανονισμός:
  • Αμοιβές ιατρών, νοσήλια, διαγνωστικές εξετάσεις, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και έξοδα μεταφοράς ζημιωθέντος
  • Απώλεια εισοδήματος
  • Ηθική βλάβη

Το ποσό της αποζημίωσης υπολογίζεται σύμφωνα με την ιατρική πραγματογνωμοσύνη ή τη βεβαίωση από δημόσιο νοσοκομείο ή από φορέα κοινωνικής ασφάλισης.

Οι καλυπτόμενες σωματικές βλάβες δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των 12.000 € της συμφωνίας.

Ο Φιλικός Διακανονισμός εφαρμόζεται μόνο με τη συμπλήρωση εντύπου φιλικής δήλωσης;

Όχι μόνο. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης εντύπου φιλικής δήλωσης μεταξύ των εμπλεκομένων οδηγών, ο αναίτιος οδηγός υποβάλλει αρνητική δήλωση στην ασφαλιστική του εταιρεία, η οποία στέλνει σχετική ερώτηση στην εταιρεία του υπαίτιου οδηγού για το αν αποδέχεται να ενταχθεί η ζημιά στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής.

Η αναμονή της απάντησης μπορεί να διαρκέσει μέχρι δέκα (10) εργάσιμες ημέρες. Πριν από τη λήψη θετικής απάντησης καθώς και πριν από τη εκπνοή της 10ήμερης προθεσμίας, εφόσον δεν έχει πάρει απάντηση, η εταιρεία του αναίτιου οδηγού δεν μπορεί να αποζημιώσει.

Πληροφορίες σχετικά με τις ασφαλιστικές εταιρείες που συμμετέχουν σήμερα στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικό Διακανονισμό), καθώς και το κείμενο της Συμφωνίας, μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα της Ε.Α.Ε.Ε., στην ειδική θέση “Φιλικός Διακανονισμός”.

Σε κάθε περίπτωση η ασφαλιστική σας εταιρεία- μέλος του ΣΑΠ- μπορεί να σας απαντήσει σε κάθε σχετική απορία σας.

Όλοι μας διαπιστώνουμε καθημερινά την τραγική κατάσταση των δρόμων στην Ελληνική Επικράτεια. Δεν είναι λίγες οι φορές που αυτή η κατάσταση έχει γίνει αιτία να χρειασθεί το αυτοκίνητό μας εκτεταμένες επισκευές.
Έτσι λοιπόν διερωτάται κανείς: Μπορώ και από ποιον να διεκδικήσω αποζημίωση για ζημίες που έπαθε το αυτοκίνητό μου από λακκούβες ή κακοτεχνίες στο οδόστρωμα;

Κατ’ αρχήν θα πρέπει να τονισθεί ότι στις περιπτώσεις αυτές σπάνια το ατύχημα οφείλεται μόνον στην κακοτεχνία ή τη λακκούβα της οδού και είναι πολύ πιθανόν ότι ποσοστό συνυπαιτιότητας βαρύνει και τον παθόντα οδηγό (π.χ. εάν είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα). Στην περίπτωση αυτή το Δικαστήριο θα μειώσει ανάλογα και την αντίστοιχη αποζημίωση.

Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνουμε την εξής παρατήρηση: Για τη συντήρηση των εθνικών οδών βαρύνεται αποκλειστικά το Ελληνικό Δημόσιο. Για τη συντήρηση των επαρχιακών οδών, τα Νομαρχιακά Ταμεία. Τέλος, για τη συντήρηση των δημοτικών και κοινοτικών δρόμων υπεύθυνοι είναι οι Δήμοι και Κοινότητες στην περιφέρεια των οποίων βρίσκονται οι αντίστοιχοι δρόμοι. Ο υπόχρεος λοιπόν σε αποζημίωση καθορίζεται κάθε φορά από το είδος του δρόμου στον οποίο προκλήθηκε η ζημία. Εκεί θα αποφανθείτε ατομικά ή μέσω του δικηγόρου σας εάν θέλετε να επιδιώξετε συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς.

Σε κάθε περίπτωση όμως αρμόδια για την εκδίκαση της αγωγής είναι τα κατά τόπους Διοικητικά Δικαστήρια. Βέβαια για να φθάσουμε εκεί θα πρέπει πρώτα να έχει καταγραφεί στο Βιβλίο Συμβάντων της οικείας αστυνομικής αρχής (Τ.Ο.Τ.Α.) η πρόκληση της βλάβης και γενική περιγραφή των τμημάτων του αυτοκινήτου που υπέστησαν ζημία.

Μια άλλη περίπτωση κατά την οποία μπορούμε να διεκδικήσουμε αποζημίωση είναι όταν η ζημία προκληθεί από ελλιπή μέτρα ασφαλείας ή κακοτεχνία κατά την εκτέλεση δημοσίου έργου από ιδιώτη εργολάβο. Στην περίπτωση αυτή εκτός από το Δημόσιο ευθύνεται και ο ίδιος ο εργολάβος που έχει αναλάβει το έργο και εφ’ όσον βέβαια έχει ασφαλίσει την αστική του ευθύνη ευθύνεται και η ασφαλιστική Εταιρία που τον καλύπτει. Στην περίπτωση αυτή όμως ισχύει άλλη διαδικασία, δηλαδή αυτή των πολιτικών δικαστηρίων, που δεν είναι όμως πάντοτε η ταχύτερη, όπως πολλοί δυστυχώς πιστεύουν.

Για ζημίες που θα προκληθούν μέσα στο πλοίο στο ή από το αυτοκίνητό σας όταν τα αυτοκίνητα συγκρουσθούν μεταξύ τους κατά τη διάρκεια και εξαιτίας θαλασσοταραχής, εκτιμούμε ότι ευθύνεται ο ιδιοκτήτης του πλοίου, εναντίον του οποίου πρέπει να στραφείτε. Στην περίπτωση αυτή δεν εφαρμόζεται ο νόμος περί αστικής ευθύνης αυτοκινήτων, διότι το όχημα δεν ήταν σε λειτουργία κατά την έννοια του άρθρου 4 του Ν. ΓΠΝ/1911.

Επειδή η ζημία συνέβη μεταξύ σταθμευμένων οχημάτων κατά τη διάρκεια θαλάσσιας μεταφοράς της, η υπαιτιότητα θα πρέπει να αναζητηθεί στις διατάξεις του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.

Ανατρέχοντας στο άρθρο 112 του Κ.Ι.Ν.Δ, βλέπουμε ότι ο εκναυλωτής, αυτός δηλαδή που διαθέτει το πλοίο για μεταφορικό σκοπό έχει και την υποχρέωση να επιμελείται για την καλή διατήρηση του φορτίου καθόλη τη διάρκεια του πλου. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, η ευθύνη για το συμβάν βαρύνει τον εκναυλωτή, ο οποίος ευθύνεται από το νόμο για τις πράξεις και παραλείψεις του πλοιάρχου και των μελών του πληρώματος, δηλαδή για την παράλειψη τους να λάβουν όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα προς αποφυγή της ανωτέρω ζημίας. Επομένως ο ιδιοκτήτης του ζημιωθέντος αυτοκινήτου θα πρέπει να στραφεί κατά του εκναυλωτή για την αποκατάσταση των ζημιών. Αν κάποιος άλλος ιδιοκτήτης οχήματος έχει ήδη στραφεί εναντίον σας τότε μπορείτε να ενάγετε εσείς τον εκναυλωτή με την σειρά σας.

Ένα εύλογο ερώτημα που προκύπτει όταν κανείς έλκει με το όχημά του ρυμουλκούμενα όπως είναι π.χ. τα τρέιλερ με βάρκες, τα τροχόσπιτα, κ.λ.π. είναι το εξής:

Τι συμβαίνει σε περίπτωση που προξενηθεί ατύχημα από το ρυμουλκούμενο χωρίς τη συμμετοχή του οχήματος που το έλκει; Είμαι υποχρεωμένος να αποζημιώσω τον ζημιωθέντα ή αντίστροφα θα με αποζημιώσει η ασφαλιστική Εταιρία του οδηγού–ιδιοκτήτη του υπαίτιου οχήματος που έλκει το ρυμουλκούμενο; Το ρυμουλκούμενο χρειάζεται ξεχωριστή ασφάλιση;

Σύμφωνα με το νέο νόμο 3542/07, ως ρυμουλκούμενο θεωρείται το όχημα που στερείται ιδίας κινητήριας δύναμης (π.χ. τρέιλερ με βάρκα) και είναι κατασκευασμένο κατά τρόπο ώστε να χρειάζεται να έλκεται από άλλο μηχανοκίνητο όχημα.

Κατά συνέπεια οι ζημίες που προκαλούνται από το ρυμουλκούμενο στο όχημά σας δεν καλύπτονται από την υποχρεωτική ασφάλιση της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, δηλαδή απαιτείται ξεχωριστή ασφάλισή του.

Όποιος ζημιώθηκε από ρυμουλκούμενο έχει το νόμιμο δικαίωμα να εισπράξει κανονικά την αποζημίωσή του από την ασφαλιστική Εταιρία του υπαίτιου οδηγού. Η ασφαλιστική Εταιρία πληρώνει τον ζημιωθέντα ανυπαίτιο, αλλά θα στραφεί κατά του ασφαλισμένου της και θα αξιώσει από αυτόν ότι κατέβαλε στους τρίτους.

Ο μόνος τρόπος για να αποτραπεί το ανωτέρω ενδεχόμενο είναι να συναφθεί ξεχωριστή και ιδιαίτερη ασφάλιση για του ρυμουλκούμενο.

Στις περισσότερες περιπτώσεις μεταβολής της κυριότητας του αυτοκινήτου (π.χ. πώληση) ο πωλητής (παλαιός ιδιοκτήτης) ειδοποιεί έγκαιρα την ασφαλιστική εταιρεία που ασφαλίζει το αυτοκίνητο για τη διακοπή της ασφαλιστικής κάλυψης. Αντίστοιχα ο αγοραστής (νέος ιδιοκτήτης) ασφαλίζει το απόκτημα του στην ίδια ή σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία με νέο ασφαλιστήριο.

Το άρθρο 36 του Ν.3746/09 (ΦΕΚ 27/Α΄/16-02-09) το οποίο τροποποίησε την παρ. 2 του άρθρου 8 του π.δ. 237/1986 (ΦΕΚ 110 Α΄), ορίζει ότι αν μεταβιβασθεί η κυριότητα ή η κατοχή του αυτοκινήτου οχήματος με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο, η ασφαλιστική σύμβαση λύεται αυτοδικαίως μετά την παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία της μεταβίβασης, ο δε ασφαλιστής υποχρεούται σε επιστροφή των τυχόν μη δεδουλευμένων ασφαλίστρων. Η λύση της σύμβασης ισχύει έναντι πάντων, χωρίς να απαιτείται εκ μέρους του ασφαλιστή οποιασδήποτε ενέργεια.

Η παραπάνω ρύθμιση διασφαλίζει τα δικαιώματα του τρίτου που υφίσταται ζημία και δίνει επαρκή χρόνο στο νέο ιδιοκτήτη (30 ημέρες) να φροντίσει για την ασφάλιση του αυτοκινήτου που απέκτησε.

Η Εταιρία

Η εταιρίαΗ Insurance4you, ως ανεξάρτητος σύμβουλος και σε συνεργασία με σχεδόν όλες τις Ελληνικές και Διεθνείς Ασφαλιστικές εταιρείες, πλεονεκτεί έναντι του ανταγωνισμού επειδή μπορεί να

 


παρέχει όλα τα προϊόντα της Ασφαλιστικής αγοράς χωρίς την σκοπιμότητα αντιπροσώπευσης ενός και μόνο προϊόντος. Σας προτείνει πάντα αυτό που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες. Η Insurance4you, εκμεταλλευόμενη τις στρατηγικές συμμαχίες με μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες και το τμήμα ασφαλιστικών αναλύσεων που διαθέτει, παρέχει λύσεις σε κάθε ασφαλιστικό θέμα. Η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών της και το εξελιγμένο σύστημα CRM που χρησιμοποίει, παρέχει σε κάθε ασφαλιζόμενο την εξασφάλιση ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος θα είναι δίπλα του σε όλη την διάρκεια της ασφάλισής του.

Ενημερωτικά Δελτία

Κοινωνικά Δίκτυα